Champions League - Lottning och tips

I dag har lottningen till åttondelsfinalerna i CL blivit klar. Här kommer lottningen inklusive mina egna antaganden och gissningar...

* Chelsea-Barcelona
Jag tror att Barca drar det längst strået. Världens bästa fotbollsspelare blir tungan på vågen (Nej, alla HIFare, jag menar inte Henke)

* Real Madrid-Arsenal
Här möts två lag som inte är nöjda med sina resultat under hösten. Även om det ofta talas om Reals usla säsong, så ligger laget faktiskt bara sex poäng efter Barcelona i La Liga. Arsenal har som jag ser det större problem. Madrid avancerar till nästa omgång.
 
* Werder Bremen-Juventus
Zlatan - det räcker så! Juve vidare.

* Bayern München-AC Milan
Bayern är tunga att möta. Jag tror att tyskarna går vidare.

* PSV Eindhoven-Lyon
Lyon är underskattade av många, men inte av mig.  Lyon till kvarten.

* Ajax-Inter
Rosenbergs Ajax har en inte helt omöjlig uppgift i Inter. Jag tippar med hjärtat: Ajax.

* Benfica-Liverpool
Benitez är en klurig man och Liverpools spel verkar passa internationellt. Dessutom har laget rutinen och erfarenheten från fjolårets seger i bagaget. Liverpool avancerar till kvartsfinal.

* Rangers-Villareal
Här tar det roliga slut för skottarna. Villareal till nästa omgång.


Så, då är det väl nästan onödigt att spela åttondelsfinalerna...  ;-)


Kommentarer
Postat av: Malin Jorsell

Hej. Jag håller just nu på att planera ett reportage i HD om personer som skriver blogg. Jag tycker din verkar intressant. Vill du får du gärna höra av dig så kan jag berätta mer. Antingen mail: [email protected] eller tfn: 042 - 489 9154. MVH Malin Jorsell, Helsingborgs Dagblad.

2005-12-16 @ 15:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback