Rörelse i leden

Det händer mycket i och kring MFF så här runt nyår. Exakt vad som är sant och inte lär avslöjas efter årsskiftet när fönstret öppnas och övergångarna offentliggörs. Det senaste ryktet säger att Jon Inge Höiland är klar för Kaiserslautern. Det lär i första hand handla om ett lån fram till sommaren. Övergången bekräftas som klar av Kaiserslauterns hemsida.

http://www.fck.de/aktuell/news/allgemein/2005/12/spieler_301205.php

Det är väldigt tråkigt att MFF verkar bli av med två av Allsvenskans absolut bästa ytterbackar. Det som förundrar mig mest i "Höiland-affären" är att det ska handla om ett lån fram till sommaren och först om Jon Inge lyckas, så kommer 1.FCK att köpa honom. Vad har MFF att vinna på det? Det ska bli intressant att höra Madsens kommentarer....

På pluskontot för MFF verkar Christian Järdler finnas. Som boendes i Helsingborg har jag sett Järdler en hel del. Han är en duktig vänsterback och kommer nog att kunna ersätta Elang ganska väl. Jag håller dock Elanga som den något bättre av de två.

Den stora utmaningen blir att hitta en ersättare på högerbacken. Det är mycket tveksamt om den spelaren finns i truppen idag. Visserligen har Hasse Mattisson vikarierat på postionen en del, utan att göra bort sig, men Hasse är inte mer än just det: en god vikarie. Jag hoppas att Hasse Borg har ett Ess i bakfickan...

GOTT NYTT ÅR till er alla!

Kommentarer
Postat av: Cathis

Gott Nytt År själv önskar Cathis

2005-12-31 @ 16:02:43
Postat av: Karin

Såg reportaget i HD. Kul!

Och gott nytt år!

2006-01-02 @ 08:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback