Zlatan-citat

Zlatan lyckas som bekant numera nästla sig in överallt. I går tog han plats på listan i "Hundra höjdare" med några underbara citat från "Blådårar 2". Bland annat berättade Zlatan om Lamborghinin han skulle köpa och ge nummerskylten "Toys", vilket han stolt förklarar betyder "leksaker på engelska". Jag bara måste se om filmen. Den har en sån otrolig värme och man blir glad bara av att se Zlatans leende på omslaget till DVDn.

De fantastiska citaten blir mer och mer sällsynta, så för att friska upp minnet kommer här några klassiker:


"Vad är det här?!! Glöm inte att jag bara är 20 år".
(VM i Japan och Magnus Hedman drar ner byxorna för att få en smärtstillande spruta framför Z).

"Du... jag vet inte. Du får fråga din fru om det".
(Z har tagit bort ett födelsemärke, och en reporter vill veta vad han har på kinden.)
 
"Present? Hon har ju fått Zlatan"
(Som svar på frågan om han gett sin dåvarande flickvän någon förlovningspresent)
 
"Det John Carew gör med en fotboll, gör jag med en apelsin"
(Sagt i samband  med en landskamp mellan Norge och Sverige.)

”Först gick jag till vänster, det gjorde han också. Sen gick jag till höger, det gjorde han också. Sen gick jag till vänster igen, och då gick han och köpte korv”
(Sagt efter att Zlatan snurrat rejält med Liverpools Henchoz)
 
"I can't do any miracles, but I'm trying."
(Zlatan i engelsk TV inför VM 2002)
 
"Hedman:
- Behöver man inte röra på sig i Juventus, eller?!
Ibrahimovic:
- Där får man bollen på fötterna.”
(Återberättat av Simon Bank på Aftonbladet)


Kommentarer
Postat av: Anonym

zlatan e KINGGGGGGGGGGGGGG

2006-01-24 @ 22:39:06
Postat av: jocke

meh, ni har ju glömmt den bäst
"Kim ville slå straffe, de vill e ja "åsså" å då blev de jag som tog den"

2006-11-29 @ 15:54:14
Postat av: Anton

Zlatan om straffläggningar:

"Om jag ska skjuta en straff är det 50 % chans att den sitter. Antingen sitter den, eller så räddar målvakten, eller så skjuter jag utanför"

Zlatan

2006-12-11 @ 18:16:45
Postat av: rasse

det är om ajax hedman frågar, inte om juventus, simon bank måste ju va dum i huvet..

2007-05-24 @ 15:02:24
Postat av: Christian

Zlatan är en kultfigur!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback