Anfield - here we come

Den första helgen i december bär det av till Manchester och då hade vi så klart tänkt att titta på lite fotboll. Eftersom kompisen som ska med är stor Liverpool-fan, så fick biljetter till Anfield bli första prioritet. I måndags släpptes biljetterna till Liverpool-Wigan. Vi satt och ringde hela dagen (inga biljetter på nätet till oss vanliga dödliga...). Det tutade bara upptaget. När jag vid 16.30-tiden var beredd att ge upp så kom jag äntligen fram!

Damen som svarade undrade hur hon kunde hjälpa mig och jag sa: "Three tickets to the Wigan-game, please". Hon svarade "OK, I´ll see what we have got lef....". Sedan bröts samtalet. Gissa om jag var förbannad...

Som tur var lyckades min kompis få tag på biljetter direkt när de öppnade försäljningen på morgonen igår (tisdag). Det var i grevens tid för nu finns det inga biljetter kvar och det blir helt fullsatt på Anfield.

Biljettpriserna var inte riktigt så farliga som jag väntat mig. £30 per biljett fick vi betala. När jag var på White Hart Lane ifjol (Spurs - Man C) betalade jag £50 för en ungefär likvärdig biljett. Fast jag hade så klart gärna betalat £20 mer för att se Spurs i stället... ;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback