Svenska medaljer i Turin

I kategorin "Inför OS" kommer jag att publicera mina prognoser och förväntningar inför OS i Turin (2006). I detta första inlägg kommer jag att presentera en genomgång av hur jag ser på svenskarnas medaljchanser. Vinteridrottarna har som ni vet precis kommit igång med sina säsonger och förutsättningarna lär förändras betydligt under resans gång. Jag kommer därför att återkomma med nya prognoser åtminstone var tredje vecka.

ALPINT
Herr: (OS-klara deltagare): M Larsson, J Brolenius, A Myhrer, F Nyberg
Dam: M Pietelä Holmner, A Pärsson, A Ottosson, T Borssén, J Hargin, J Lindell Vikarby

BÄSTA UTFALL*: 2 (guld) + 2 (silver) + 1 (brons)
MICKES REALISM**: 1+1+1

Anja har många medaljchanser och hon kan ta fyra-fem medaljer. Även slalomherrarna har viss medaljchans. Jag tror dock bara att det blir Anja i den alpina truppen som kommer hem med medaljer.


CURLING
Herrlag
Damlag

BÄSTA UTFALL: 2+0+0
MICKES REALISM: 1+0+1

Jag tror stenhårt på båda curlinglagen. De har mycket tunga meriter och stor erfarenhet och rutin.


FREESTYLE
Herr: F Fortkord
Dam: S Kjellin

BÄSTA UTFALL: 0+0+0
MICKES REALISM: 0+0+0

Tyvärr, här kammar vi noll.


ISHOCKEY
Herrlag
Damlag

BÄSTA UTFALL: 1+0+1
MICKES REALISM: 0+1+0

Damerna är egentligen för dåliga för medalj, men jag ger dem en liten, liten minimal chans att kunna knipa bronset. Herrarna är bra nog för att kunna vara med och slåss om en finalplats. Stämmer det riktigt bra blir det guld.


LÄNGDSKIDÅKNING
Herr: T Fredriksson, M Fredriksson, B Lind, P Larsson
Dam: L Andersson, A Dahlberg

BÄSTA UTFALL: 2+1+1
MICKES REALISM: 1+0+1

De traditionella åkarna har inlett säsongen på ett riktigt uselt sätt. Som jag ser det finns det i dagsläget bara ett möjligt medaljhopp där och det är herrarnas stafettlag (även om chansen känns väldigt liten). Medaljerna kommer våra sprintåkare att bärja.


SKIDSKYTTE
Herr: B Ferry, C-J Bergman
Dam: A-C Olofsson

BÄSTA UTFALL: 0+0+1
MICKES REALISM: 0+0+0

Svårtippat i och med att säsongen just startat och skidskytte är en väldigt "ryckig" sport. Här bör det dock finnas en liten medaljchans, främst genom Anna-Carin Olofsson.


SKRIDSKO
Herr: J Röjler

BÄSTA UTFALL: 0+0+0
MICKES REALISM: 0+0+0

Röjler verkar ha gått framåt en hel del, men här räcker han inte riktigt till.


SNOWBOARD
Herr: M Sandy, J Grundelius, M Blomberg, D Biveson, S Karlsson
Dam: A Hägglöf, A Olofsson, S Fischer

BÄSTA UTFALL: 0+0+0
MICKES REALISM: 0+0+0

Här brukar det alltid skrikas om medaljer....men som vanligt blir det dåligt med utdelningen.



TOTALT
BÄSTA UTFALL: 7 Guld + 3 Silver + 4 Brons
MICKES REALISM: 3 Guld + 2 Silver + 3 Brons

 
* BÄSTA UTFALL = Om i stort sett allt går Sveriges väg.
** MICKES REALISM = Hur jag tror att det kommer att gå.


Kommentarer
Postat av: Wooowusa

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback