Utslag av "Älska fotboll"?

Åsikterna om Aftonbladets "Älska fotboll"-armband har varit många och vitt skilda bland oss fotbollsälskare. Som den marknadsförare jag är så tycker jag att det är otroligt smart och skickligt att få över 200 000 svenskar att springa runt med reklam för tidningen runt armen. Det är knappast en slump att armbanden är rosa...

Det är dock många andra som rent ut sagt fått utslag av hela "Älska fotboll"-kampanjen. Döm om min förvåning när det nu visar sig att armbanden verkligen orsakar utslag... 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,727824,00.html


Kommentarer
Postat av: Carina D

Jag tyckte det var oerhort lojligt att anvanda rosa eftersom det ar varldskant som brostcancer-fargen. Herregud, de hade ju kunnat anvanda sa manga andra farger... men som du sager, det har ju med deras tidning att gora forst och framst, vagar jag pasta.

Har i Glasgow finns ett "anti-sekterianism" band som ar tvafargad; gront for Celtic och blatt for Rangers. Oerhort fult. Tyvarr, for annars hade man kanske kopt det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback