Rönnmarks bravader

Jag förstår inte att Ulf Rönnmark tycker att det är oproblematiskt att han är anställd (som konsult om jag förstått saken rätt) av ett Spelbolag. En elitdomare måste i mina ögon vara fullständigt oberoende från liknande företag och intressen. Tänk dig situationen att det satsas stora pengar hos det bolag Rönnmark representerar, på en match han ska döma. Det är inte bra med de misstankar som då kan uppstå. Därför anser jag att förbundet gjort helt rätt som stängt av honom. 


Kommentarer
Postat av: Janne

Är det inte lika illa att killen som stängde av honom jobbar på Svenska spel?

Postat av: Micke

Visst, det är väl heller inte helt lysande, men det förändrar inte det faktum att en elitdomare, enligt mig, inte kan ha den typen av yrkesmässiga kontakter.

2005-10-10 @ 09:25:31
URL: http://pv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback