Är säsongen redan körd?

Om man snabbt ögnar igenom diverse MFF-forum (t ex Himmelriket) så inser man snabbt att många är besvikna och irriterade över Malmös inledning av årets Allsvenska. Det krävs avgångar till höger och vänster och det döms ut spelare och värvningar som aldrig förr. Visst hade jag också önskat en bättre start, men jag tänker vara lite motvalls kärring* och i stället peka på några positiva punkter. Klagandet är det så många andra som sköter mycket bättre.

- MFF har släppt in få mål. Vi har ett snitt på 0,80 insläppta mål per match och det är klart godkänt. Jämförelsevis så hade vi ett snitt på 0,81 insläppta mål år 2004 och det vet vi ju hur det slutade.

- Skadorna har gett speltid åt unga spelare som Jocke Nilsson, Edward Ofere och Behrang Safari. Det är nyttigt inför framtiden.

- Vi har faktiskt "bara" förlorat en match hittills

- Vi ligger tvåa i Fair Play ligan.

- Våra två kommande matcher är hemmamatcher. Segrar där och vi är med igen.


...för övrigt är det fortfarande i högsta grad irriterande att herrar TV-avtalsförhandlare inte lyckats komma överens än!



* Idag används ibland enbart ordet motvalls, men ursprungligen förekom det endast i frasen motvalls kärring. Det bildades 1931 som ett konstruerat personnamn, efter namn som Sandvall och Ekvall. Motvalls kärring var alltså hustru till en påhittad Motvall, samtidigt som betydelsen var densamma som idag, ”som ständigt och programmatiskt har motsatt åsikt”. Nu för tiden används uttrycket ofta utan kärringen, som t.ex. i pressmaterial från Svenska Dagbladet 2000: Det tar på krafterna att vara motvalls, Tror du inte att många uppfattar dig som motvalls?


Kommentarer
Postat av: Kalle

Vilken av dina punkter ger oss guld? Vi kan ha 0.0 i snitt på insläppta mål men så länge vi inte gör fler än vi släpper in hjälper det inte!

Tråkigt att så många MFFare har så låg ambitionsnivå numera.

Sen skriver du "det krävs avgångar..." vems avgång krävs mer än Bengt Madsens? Om en person skriker "avgå Sören" så kan man inte snacka om att det "krävs avgånger till höger och vänster", krävs lite fler skrik än så, om man säger som så....


Höj nivån här, tack!

2006-04-29 @ 14:17:02
Postat av: Micke

Kalle, Kalle du har helt missuppfattat mig! Jag är inte heller nöjd. Jag försöker bara nyansera debatten lite genom att ta upp en del positiva punkter, för som jag skriver så är det ju så många andra som sköter klagandet.

Bara Madsen skriver du. Hasse Borg är inte heller direkt populär i alla läger just nu...

Visst, man kan vara kritisk, men att totalt såga och döma ut ett lag efter fem omgångar är varken rättvist eller konstruktivt. Att göra det tycker jag är låg nivå. Så kom igen och höj din nivå, Kalle!

P.S. Det är ingen som tvingar dig att läsa Bloggen. Jag menar, om du nu tycker att nivån är så låg.... ;-)

Postat av: Micke

Förresten du "Kalle". Din IP-adress var märkligt lik en viss Herr Raggadish som var här och spydde galla för ett tag sedan och som jag bad skriva under eget namn. Kan det vara så att du heter Karl Peter Raggadish?

Märkligt namn... ;-)

2006-04-29 @ 18:22:46
URL: http://pv.blogg.se
Postat av: Kalle

lik?

det var inte jag iaf...

2006-04-30 @ 11:50:07
Postat av: Micke

I så fall är det minst en väldigt bra kompis, för den här gången var det exakt samma IP-adress som Raggadish. Du är inte helt anonym på internet...

2006-04-30 @ 14:57:21
URL: http://pv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback