Konkurrentanalys...

Jag fick ett ryck igår eftermiddags och beslutade mig för att utnyttja en av de förmåner vi har som publikvärdar, nämligen gratis inträde på Allsvenska fotbollsmatcher. Direkt efter slutsignalen i matchen Spurs-Man C så lämnade jag TV-soffan och tog bilen till Olympia. Väl där fick jag se Helsingborg vinna med 1-0, ett resultat som definitivt inte speglade matchbilden. I andra halvlek dominerade GAIS matchen och HIF får tacka målramen och Daniel Andersson för att de lyckades hålla undan och ta tre poäng. Hemmalaget uppträdde nervöst efter pausen och mittfält och anfall ser väldigt tunt ut och Gustaf Anderssons "bäst före datum" har passerats för länge sedan. Inte ens Henke Larsson kommer att kunna lyfta HIF till toppstrid i årets Allsvenska. GAIS då? Ja, hittills tycker jag att laget är en trevlig och positiv överraskning. Särskilt gillar jag, som jag tidigare skrivit, James Keene. Igår var han mycket nära att göra ytterligare ett kanonmål, men ribban var i vägen. Den killen kommer att oroa många försvar i år.

En annan Keane som är i bra form är Robbie i Tottenham. Han gjorde återigen en kanonmatch när Spurs besegrade Manchester City. Matchen slutade 2-1, men det borde ha varit 3-1. Tottenham fick ett mål felaktigt bortdömt för offside. Assisterande domare, TV-kommentatorer och alla ni andra: Man kan ALDRIG vara offside om man inte befinner sig framför bollen när den spelas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback