Publikvärdshelg med Sverige-Chile

I helgen var samtliga Sveriges publikvärdar inbjudna till Stockholm och landskampen mellan Sverige och Chile. Det visade sig bli en mycket trevlig helg! Det hela inleddes med förfest på "Fan corner" utanför Råsunda där det bjöds på mat, dryck och underhållning. Strax innan matchen på Råsunda presenterades vi för publiken och fick värmande applåder.

Inför matchen ville jag se:

...att Zlatan och Henke hittar varandra.

- Det var väl si och så med det.


...att Sverige har en duglig högerback.

- Alexandersson klarar nog den uppgiften. Jag känner mig i alla fall lite tryggare på den här punkten efter Chile-matchen


...att Isaksson ser stabil ut.

- Isak skötte sig OK.


...att Kim visar att det är han som ska spela på innermittfältet. Jag tror att han i dagsläget har större potential än Anders Svensson.

- Nej, Kim tog tyvärr inte chansen. Inte Svensson heller för den delen...


...att Sverige gör mål. Det har varit lite tunnsått med den varan på sista tiden....

- Mål blev det, om än på en fast situation. Vi får hoppas att det lossnar på lördag.


Efter matchen var det sedan efterfest på Scandic Infra City för samtliga publikvärdar. Eftersom det väntade stora uppgifter dagen efter, så gick jag och la mig vid 1-tiden.

Vad var det då som väntade? Jo, publikvärds-SM i fotboll. Vi hade lottats i samma grupp som Bajen och Gefle. Vi inledde starkt med en 1-0 seger över Bajen, efter ett snyggt mål av Henrik Ohlander. Inför den andra gruppspelsmatchen mot Gefle skulle det räcka med oavgjort för avancemang. Detta var något som tydligen även Gefle-laget uppmärksammat, eftersom de helt plötsligt ställde upp med fyra nya spelare. Det visade sig efter matchen att det var fyra Örebroare som bytt tröjor och hoppat in i Gefle. Vi förlorade med 2-0 och var därmed utslagna ur turneringen. Den protest vi lämnade in mot Gefle avslogs, eftersom det inte fanns några klara regler om det här. Vad sägs om sunt förnuft och rent spel? Och Gefle ska kvala till UEFA-cupen på ett "Fair play"-mandat....

Vi vann i alla fall en tävling. Snyggast buss! Detta sprillans nya mästerverk tog mina kollegor till Stockholm. Själv fuskade jag lite och tog tåget i stället...

24878-19
Foto: Henrik Ohlander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback