Ingen rolig söndag i Göteborg

Det var med ganska stor optimism jag åkte till Göteborg i söndags, men det gick inte alls som jag hade hoppats. Göteborgs hårda press på bollhållaren under hela matchen blev avgörande. MFF fick aldrig riktigt igång något eget spel och en ganska sliten Jari Litmanen fick inte de ytor han haft mot Djurgården och HIF.

Nu tar Allsvenskan VM-uppehåll och då skulle man lätt kunna drabbas av en släng av fotbollsabstinens, men jag har gjort allt jag kan för att undvika det. Jag har tre landkamper inplanerade den kommande månaden, så det blir en del resande i fotbollens namn:

25/5 Sverige-Finland i Göteborg

2/6 Sverige-Chile i Stockholm

10/6 Sverige-Trinidad/Tobago i Dortmund



För övrigt....blev det ny förlust för IFK Hässleholm i division 1. Den här gången var det Bunkeflo som blev för svåra för de Gulsvarta. Det ser tyvärr ut att bli enkel biljett ner i division 2.

....var det roligaste i Göteborg MFF-klackens "Samma djävla sång varenda gång, Samma djävla sång varenda gång, samma djävla sång, samma djävla sång, samma djävla sång varenda gång."

...saknar vi fortfarande ett PPV-avtal, trots Lars-Åkes försäkran häromdagen att det var klart. Hmmmm!


Kommentarer
Postat av: Göran

På torsdag blir det vinst för de gulsvarta!

2006-05-15 @ 23:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback