Ny vinst för MFF

Vad var det han skrev, Mats Olsson På Expressen? Jo, att "MFF är ett korplag utan Afonso". Då undrar jag, bäste Herr Olsson, vad du anser att Djurgården är, efter att MFF helt rättvist besegrat DIF på bortaplan med 3-2? Ett MFF som inte bara saknade Afonso, utan även spelare som Christian Järdler, Niklas Skoog och Anders Andersson. Nej du, Mats Olsson, din storhetstid är för längesedan förbi!

Nej, nog om "idioten" som Åkeby kallar honom i en intervju på
Himmelriket. MFF gör en riktigt stabil insats och överglänser Djurgården, framför allt i andra halvlek. Hela laget förtjänar beröm, men jag vill lyfta fram fyra spelare, som jag anser var tungan på vågen i matchen: Jari Litmanen, Daniel Andersson, Jocke Nilsson och Behrang Safari.

Jari Litmanen - Ett fantastiskt frisparksmål och två assists. Dessutom är Jari otroligt duktig på att lugna ner spelet och att hitta snabba och enkla passningsvägar. Det är väldigt hög kvalitet på det han gör med bollen.

Jocke Nilsson - Jocke gör ett enormt jobb och hans slit och bollvinnande ger Jari yta och möjlighet att briljera med sitt passningsspel. Visar även emellanåt att han själv är en duktig passningsspelare.

Daniel Andersson - Vår kapten gör återigen en mycket bra insats. Förvånansvärt bra huvudspel! Jag antar att det är hans enorma spelförståelse och tajming som gör nytta även i huvudspelet.

Behrang Safari - Som han sprang och sprang, och sprang och sprang och sen sprang han lite till. Jag skrev inför matchen att ".....istället går Bech in på topp tillsammans med Safari. Det känns som ett ganska intetsägande anfallspar, men Jeppe och Behrang kom igen och bevisa att jag har fel!". Behrang Safari visade verkligen att jag hade fel! Ett mål och en otrolig arbetsinsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback