Sveket

Det skrivs spaltmeter i dagens tidningar om vad som kallas "sveket". Det stora sveket mot publiken var, enligt kvällspressen, att ingen av trion Zlatan, Henke och Freddie fanns på plan under gårdagens match mot Finland. Jag håller inte med. Tänk om de hade tvingats att spela småslitna och åkt på en skada så att de missat VM. Det hade varit det verkliga sveket!

Jag var själv på plats på Ullevi och det var verkligen ingen sprakande fotbollsunderhållning vi bjöds på, men det trodde jag att den fotbollsintresserade hade vant sig vid efter alla halvtaskiga träningsmatcher de senaste åren. Nöjer man sig inte, som många av oss fotbollsidioter, med att hitta nyanser i spelet och att försöka räta ut en del frågetecken man har, så är det nog bättre att hålla sig till tävlingsmatcher, för annars är risken stor att man blir besviken. Med tanke på den fotbollsokunnighet som dessutom många runt omkring oss på läktaren visade prov på*, så misstänker jag att det inte var fotbollsspelaren Zlatan, utan kändisen Zlatan som många var  besvikna över att inte få se. Varför då inte stanna hemma och läsa Hänt i Veckan i stället? Att bua ut laget, efter att man faktiskt gjort en liten uppryckning i andra halvlek, tycker jag är ganska lågt. Nej, som vi brukar säga i Malmö, kom igen och stötta laget i stället. 


* Exempelvis så spelar tydligen Edman och Linderoth i samma klubblag och Alvbåge har knappt fått stå en match i Danmark i år. Dessutom var det någon som undrade om det verkligen var lönt att byta in Stensson med så lite tid kvar av matchen....

Kommentarer
Postat av: Göran

Bra skrivet! Källströms bästa match i landslaget. Shaaban såg säker ut. Svaga punkten är högerbacken.

2006-05-26 @ 14:31:52
Postat av: Kasparingeborg

Great site keep up the good work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback