Syndabocksletning

Det värsta när spelet inte fungerar för ditt favoritlag är att du alltid vill hitta en syndabock. I mitt fall med Malmö FF har jag hittat min och det är en målvakt, men kanske inte den ni tror. För mig blev det glasklart när Malmö tvingades byta målvakt mot IFK Göteborg i lördags. Alltihop är Jonnie Fedels fel! För ut gick en fastfrusen linjemålvakt som oftast kommer fel i sina utrusningar (det var därför du skadade dig Jonas...) och in kom en fastfrusen linjemålvakt som kom fel i sina utrusningar. Vad de har gemensamt? Jo, de tränas av Jonnie Fedel som är en gammal fastfrusen linjemålvakt som väldigt ofta kom fel i sina utrusningar. Inget ont om Fedel som person, men vad har han egentligen för meriter som målvaktstränare? Några? Inte vad jag vet. Nu är det här aningen tillspetsat så klart, men det känns ibland som om det är viktigare med gamla A-lagsmeriter som spelare än kompetens för det aktuella jobbet när Malmö FF rekryterar personal.


Tur i alla fall att Tottenham leker hem alla sina uppbyggnadsmatcher inför den stundande premiären i Premier League. Nu senast blev det klara segrar mot såväl Celtic som Borussia Dortmund, men det är klart, det är ju bara träningsmatcher så det hinner säkert rätta till sig till ligan drar igång...

Kommentarer
Postat av: anna

man vill alltid hitta en syndabock, men det var ju faktiskt en skön vinst av blåvitt ;) lite väl blodig match för min smak, men men.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback