Sörenstam vs Larsson

Två stora besked, från två av våra största idrottspersonligheter de senaste årtiondena, kom ungefär samtidigt igår. Ett för mig ganska väntat, att Annika Sörenstam slutar med golfen, och ett något mer oväntat att Henrik Larsson återupptar sin landslagskarriär.


Jag förstår om Sörenstam inte har det där enorma suget längre, efter alla år i världseliten och alla segrar. Jag hoppas att hon lyckas avsluta snyggt och om möjligt lyckas ta ytterligare en Major.


Henke Larsson har ju onekligen ändrat sig förr, men den här gången trodde jag definitivt att hans nej var oåterkalleligt. Inte desto mindre önskar jag honom välkommen tillbaka. Med den form han visat den senaste tiden hör han hemma i ett svenskt landslag och vem vet, efter ett år med familj och (sannolikt) barnafödande kanske vi åter får se Sörenstam på golfbanan. Det finns ju bevisligen många andra som gjort en "Henke Larsson".....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback