Svenskarna - dag 12 och 13

  • GULD och BRONS i sprint! Björn Lind var totalt överlägsen och det kändes aldrig som om det var någon tvekan var guldet skulle hamna...och vilken fighter Fredriksson är!
  • Damernas sprint blev inte lika lyckad. Med sprintstafetten i färskt minne hade jag hoppats på en svenska i finalen, men det var aldrig nära. Anna Dahlberg, som var ända svenska vidare från kvartsfinalerna, kom överlägset sist i sin semifinal. En besvikelse!
  • Så fick då Anja Pärson sitt efterlängtade GULD. Hon såg aningen gladare ut efter Slalomen, än efter bronset i kombinationen... Näst bästa svenska var Therese Borssén på en åttonde plats.
  • Curlingdamerna säkrade även de en medalj. Semifinalen mot Norge avgjordes med den absolut sista stenen. Curling är faktiskt en riktigt bra TV-sport. Jag har dock en känsla av att det inte blir lika bra "live".
  • Det visade sig att Tre Kronors "läggmatch" mot Slovakien var ett bra drag. Det blev en enkel seger mot Schweiz och slutsiffrorna skrevs till 6-2.
  • Damernas snowboard (storslalom) blev som väntat ingen svensksuccé. Fischer åkte ut direkt i kvalet och Aprilia Hägglöf försvann i åttondelen.
Vilken dag onsdagen blev! Två GULD och ett BRONS och dessutom säkrade Curlingdamerna en medalj genom att ordna en finalplats...och snart börjar finalen....

Fyra timmar senare:....och visst tusan vann Sverige GULD i curling också! Vilken match och vilken spänning. Skiljeomgången var inte bra för mina nerver. Jag skakar fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback