4-4-2

Så här dagen efter den misslyckade utflykten till Trelleborg har jag i alla fall kommit till lite insikt. MFF klarar inte av att spela 4-3-3 med de spelare vi har tillgängliga idag. Det krävs en Skoog i gammalt gott slag, eller en frisk Jari för att den uppställningen ska fungera. Som det ser ut nu får Malmö inte fast bollen på offensiv planhalva och spelet blir för lätt för motståndarna att läsa. Därför vill jag till nästa match mot AIK se att MFF ställer upp med Järdler på vänsterbacken och då får samtidigt Safari ta steget upp på mittfältet. Om Labbe är frisk tar han platsen bredvid Daniel Andersson på innermittfältet och Yksel flyttar ut till höger*. Ut åker, jämfört med startelvan mot TFF, Toivonen och Jocke Nilsson. Så här vill jag se MFF ställa upp mot AIK:

                                          Sankan (även om insatsen mot TFF var minst sagt tveksam)

Vinzents            Dixon            Dubbel-Anders         Järdler

Yksel                 Labbe           Daniel                        Safari

                           JJ                    J


Har du svårt att hänga med i smeknamn och förkortningar ovan? Då föreslår jag en tur in på MFF.se. Fortfarande osäker? Skriv en fråga, så svarar jag så gärna! :-)


* En frisk Höiland petar Yksel.


Kommentarer
Postat av: Göran

Måste ha varit en mycket tung resa hem!!

2007-04-23 @ 17:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback