Inför ÖSK-MFF

Konstgräsmatch nummer två för MFF väntar idag borta mot Örebro SK. Malmö får ses som favoriter och som jag ser det är MFF bättre på de allra flesta platserna i lagen. Det finns dock några saker MFF ska passa sig för och det är i första hand:

- Myten om konstgräsets förbannelse. Att gå in till en match och tänka negativa tankar är aldrig bra. Hade jag varit Sören Åkeby hade jag om och om igen påminnt spelarna om att det jämna konstgräset passar ett spelande lag som MFF och att man gjorde årets kanske bästa match borta mot Elfsborg, etc.

- Lars Larsen. En i mitt tycke mycket kompetent mittfältare. Får MFF stopp på Larsen är mycket vunnet.

- Självförtroende och därmed underskattning. Det gäller att hålla självförtroendet på en lagom nivå och inte bli övermodiga.


Lyckas Malmö med detta ska det bli seger mot ÖSK. Eftersom Örebro dessutom har 
skadeproblem i sin defensiva uppställning tror jag absolut på Malmö och på en 2-1 seger. Ofere gör båda målen för MFF!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback