Sista punkten - 2 dagar försenad....

Eftersom Blogg.se behagat ligga nere i två dagar så kommer min sista inför-punkt först efter matchen. En match som lovade mycket gott! Är det så här MFF kommer att se ut i år och det även lossnar i målskyttet så kan jag lova att det inte blir den placering runt nummer 8-9 som många experter tippat. Ett orosmoment ser jag dock och det är en av mina tidigare punkter. Sankan känns inte trygg i sitt spel och blir det inte skärpning från hans sida så kommer det att smitta av sig på backlinjen. Totalt sett dock en mycket lovande premiär av Malmö FF.



PUNKT 5: VI - PUBLIKEN


När MFF vann SM-guld 2004 var det som om alla hade gett sig tusan på att nu ger vi oss inte förrän vi har vunnit det här. Det var oftast gott tryck på läktarna och ganska lite av klagande och busvisslingar. Vid en hel del tillfällen snarare ökade än minskade sångens styrka efter att motståndarlaget gjort mål. Så var det definitivt inte ifjol. Det klagades och gnälldes och trycket på läktaren har totalt sett de senaste åren inte nått upp till guldsäsongens höjder. Tråkigast tycker jag är den argsinta och aggressiva ton som vissa supportergrupper visar mot spelarna efter förlustmatcher, som bland annat tar sig uttryck i glåpord, personangrepp och ramsor som "Seger, seger, vi kräver seger". Jag vet inte hut det är med er, men om jag inte har lyckats fullt ut att nå det resultat jag strävat efter på mitt jobb, så blir i alla fall inte min insats bättre nästa gång av att någon står och vrålar glåpord i örat på mig.....


Låt oss göra 2008 till en läktarfest och låt oss göra allt vi kan för att stötta laget, även om det kommer motgångar!


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Haha nejdå! Jag tyckte att malmö hade övertaget i första och ifk i andra, så 1-1 anser jag heeeeelt rättvist ;)

Postat av: Micke

Ha Ha! IFK var bättre första 15-20 minuterna i första halvlek. Då visade MFF lite premiärnerver. Resten av matchen ägde MFF. Det är alla jag läst och pratat med ganska överens om, MFFare som Göteborgare,....utom du då... ;-)

2008-04-01 @ 13:13:14
URL: http://pv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback