Det ser bra ut!

Det är ständigt mycket gnäll på och runt Malmö FF. Det får man vänja sig vid som MFF-supporter och det har väl hänt att jag också har klagat någon gång... ;-)   Det jag inte förstår är varför det för tillfället klagas kanske mer än någonsin. Visst, 2005 blev inte vad vi väntat oss, men den senaste månaden har ju egentligen varit fantastiskt positiv. Enligt mig absolut en av de mest betydelsefulla månaderna i MFFs historia.

* IMG-avtalet ger oss ekonomisk trygghet åtminstone de kommande tre åren.

* Ny Stadion. Som vi har väntat, våndats och längtat. Nu är beslutet äntligen taget.

* Vi har fått konkurrens på målvaktssidan. 

* Ny tränare som verkar veta vad han vill och som dessutom har vunnit förut.

* Höstens trupp är intakt. Vi har hittills fått behålla även de nyckelspelare det gått rykten om (Höiland, Afonso, Elanga). Stabilitet är viktigt!

Kan vi dessutom fylla på med ett eller ett par starka nyförvärv så tycker jag att det ser mycket lovande ut inför 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback