Svenska medaljer i Turin - uppdatering

Här kommer en uppdatering av mina prognoser och förväntningar inför OS i Turin (2006). Förändringar sedan sist är markerade med fet stil i texten.


ALPINT
Herr: (OS-klara deltagare): M Larsson, J Brolenius, A Myhrer, F Nyberg, P Järbyn
Dam: M Pietelä Holmner, A Pärson, A Ottosson, T Borssén, J Hargin, J Lindell Vikarby

BÄSTA UTFALL*: 1 guld + 1 silver + 1 brons   (förra uppdateringen: 2+2+1)
MICKES REALISM**: 1+0+1   (1+1+1)

Anja har sett seg ut i säsongsstarten. Jag tror fortfarande på svenska alpina medaljer, men jag är inte lika optimistisk som sist.


CURLING
Herrlag
Damlag

BÄSTA UTFALL: 2+0+0
MICKES REALISM: 1+0+1

Jag tror stenhårt på båda curlinglagen. De har mycket tunga meriter och stor erfarenhet och rutin.


FREESTYLE
Herr: F Fortkord
Dam: S Kjellin

BÄSTA UTFALL: 0+0+0
MICKES REALISM: 0+0+0

Tyvärr, här kammar vi noll.


ISHOCKEY
Herrlag
Damlag

BÄSTA UTFALL: 1+0+1
MICKES REALISM: 0+1+0

Damerna är egentligen för dåliga för medalj, men jag ger dem en liten, liten minimal chans att kunna knipa bronset. Herrarna är bra nog för att kunna vara med och slåss om en finalplats. Stämmer det riktigt bra blir det guld.


LÄNGDSKIDÅKNING
Herr: T Fredriksson, M Fredriksson, B Lind, P Larsson, A Södergren
Dam: L Andersson, A Dahlberg

BÄSTA UTFALL: 2+1+1
MICKES REALISM: 1+0+1

De traditionella åkarna har inlett säsongen på ett riktigt uselt sätt. Som jag ser det finns det i dagsläget bara ett möjligt medaljhopp där och det är herrarnas stafettlag (även om chansen känns väldigt liten). Medaljerna kommer våra sprintåkare att bärja.


SKIDSKYTTE
Herr: B Ferry, C-J Bergman
Dam: A-C Olofsson

BÄSTA UTFALL: 1+0+1   (0+0+1)
MICKES REALISM: 0+1+0   (0+0+0)

Olofsson har vunnit sin första tävling i världscupen och följde upp det med en åttondeplats, trots uselt skytte, i det senaste loppet. Stämmer allt är ett OS-guld ingen omöjlighet. Herrarna hade idag fyra man bland de 30 bästa i sprinten. Efter omöjliga Norge och Tyskland, så finns det en liten bronschans i stafetten.


SKRIDSKO
Herr: J Röjler

BÄSTA UTFALL: 0+0+0
MICKES REALISM: 0+0+0

Röjler fortsätter att ta stora steg i rätt riktning, men jag vågar fortfarande inte hoppas på medalj. Får han till det kan det kanske bli en poängplats.


SNOWBOARD
Herr: M Sandy, J Grundelius, M Blomberg, D Biveson, S Karlsson
Dam: A Hägglöf, A Olofsson, S Fischer

BÄSTA UTFALL: 0+0+0
MICKES REALISM: 0+0+0

Här brukar det alltid skrikas om medaljer....men som vanligt blir det dåligt med utdelningen.



TOTALT
BÄSTA UTFALL: 7 Guld + 2 Silver + 4 Brons
   (7+3+4)
MICKES REALISM: 3 Guld + 2 Silver + 3 Brons   (3+2+3)

 
* BÄSTA UTFALL = Om i stort sett allt går Sveriges väg.
** MICKES REALISM = Hur jag tror att det kommer att gå.


Kommentarer
Postat av: Carina D

Shit, med fotbolls-VM i huvet och skotska ligan i full gang sa hade jag totalt glomt bort OS! Jag VISSTE att det var nat jag glomt, men jag trodde att det var julen... Oh shit, nu maste jag ju undersoka om det verkligen visas har. Jag menar, jag tror inte BBC visar NAT som inte innehaller snooker, cricket eller golf...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback