Sviten bruten

Efter 164 matcher bröts sviten igår. Sjukdom (influensa) satte stopp för en ytterligare utökning av Frank Lampards rekord. Även för en Tottenhamsupporter, som jag, så går det inte att undvika att känna beundran för Lampards bedrift. Att som mittfältare klara sig undan skador, avstängningar, sjukdomar och petningar i 164 matcher i rad är sannerligen unikt. Det är bara för oss alla att ta av hatten och resa oss upp och applådera denna prestation.

Nu ska dock alla Chelsea-fans börja känna sig lite oroliga. En bruten svit brukar innebära att den bryts rejält. Jag tror inte att Frank Lampard i framtiden kommer att spela fler än max 30 matcher i rad i Premier League...

Tottenham då? Jag såg inte matchen, och det var nog lika skönt det, så det enda jag kan bjuda på är betygen från The Sun:

Robinson 7, Stalteri 6, Dawson 7, Gardner 6, Lee 6, Routledge 5 (Keane 6), Jenas 6 (Brown 6), Carrick 6, Davids 7, Defoe 6, Rasiak 5 (Mido 6)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback