Dubbla lojaliteter

Min hjärna gick i spinn i går kväll. Jag klarar inte av att titta på Royal League. Varför? Jag vet helt enkelt inte vem jag ska hålla på! Jag är inte speciellt förtjust i Djurgården och IFK Göteborg och jag vet att segrar gör dem starkare ekonomiskt och därmed till större potentiella hot mot MFF, men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas en liten gnutta på att de ska tvåla till de självgoda danskarna och de hurtfriska norrmännen. Så vid varje målchans förs det en inre kamp i min hjärna "JA! NEJ! KANSKE...eller FAAAN".  Hittills är kampen oavgjord och det tär på mig psykiskt. Den som vet hur jag kan komma ur detta helvete får gärna höra av sig med tips. Tills dess blir det inget mer Royal League för mig...eller kanske nån enstaka match då och då i brist på annat...

Nog om det eländet. I kväll drar 25 glada MFF-publikvärdar iväg på en weekendresa till Polen. Jag utlovar en rapport på måndag i samband med "Helgens höjdare". Det kan bli läsvärt. Tills dess...Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback