Lik i garderoben...

I går var det dags att röja i källarförrådet och i en papperspåse längst in i hörnet upptäckte jag något som jag sedan länge glömt bort eller möjligen förträngt. Där låg nämligen två glansiga souvenir-halsdukar. På den första fanns texten "IFK Göteborg - UEFA Cup Final 1987" och på den andra stod det "Liverpool". Inget att skryta med för en som kallar sig MFFare och Spurs-supporter..... Halsduken från Göteborg köpte jag när jag och Pappa var på just UEFA Cup finalen på Ullevi 1987 och Liverpoolhalsduken inhandlades i samband med en träningsmatch i Landskrona.

Till mitt försvar så är ovanstående souvenirer som sagt numera undanstoppade längst in i förrådet. Fast det är inte nog med detta. Det finns mer att berätta:

- I ett av våra köksskåp finns det en BOIS-mugg. Det är min skämtsamma fader som gillar att ge bort souvenirer från sitt favoritlag till allt och alla. Muggen används dock enbart när inbitna HIFare ska bjudas på kaffe.

- Vid en fest hos en kompis fick min sambo en HIF-keps för att reta mig och nu envisas hon givetvis med att den alltid ska ligga framme på vår hatthylla. Jag försöker plocka bort den så ofta jag kan...

- Någonstans i ovan nämnda förråd ska det också finnas en röd Stoke-vimpel som jag hade på väggen i mitt pojkrum.


Kommentarer
Postat av: Fadern

Tänk vilka vackra lik det finns! Kaffet smakar alltid bäst i en tjusig BOIS-mugg!

2005-11-07 @ 15:43:43
Postat av: Lillsyrran

hmm...Om du gräver lite djupare i garderoben tror jag även att du kan gräva fram ett annat "lik".

Jag har nämligen en drygt 20-år gammal bild i huvudet från ditt pojkrum. Bilden består av en vinröd märkessköld fylld av knappar, mestadels hårdrocksknappar, men även en mörkblå Halmsta BK knapp...

Men kan detta verkligen stämma? Har min MFF-dyrkande storebror haft en sådan i sin ägo?

Kul att läsa din blogg, trots att den innehåller alldeles för mycket sport för min smak!

2005-11-08 @ 08:49:54
Postat av: Karin

Jag minns också den där märkesskölden... Upp till bevis nu Micke, fanns där en HBK-knapp?

2005-11-08 @ 10:16:52
Postat av: Micke

Det var ju otroligt vilket bra minne alla har fått plötsligen! :-) Det hade jag förträngt, men visst är det sant...

Postat av: Peter Käck

Jag har ingen MFF-souvenir. Men jag fick en HBK-tröja jag inte tyckte att jag kunde tacka nej till. Det är bara det att jag är blåvit. Och jag var på UEFA-finalen -87. 82 också. På min blogg är en populär omröstning om Sveriges bäste fotbollspelare. Rösta där.

Ny diskussion på min blogg samtidigt som omröstningen fortsätter. Nu handlar det om arenor också. Vilka som är bra och dåliga. Blir glad om många lämnar kommentarer. Har inte rest på bortamatcher på 20 år, men jobbar på massor av matcher varje år:

http://studiomannen.blogspot.com

2005-11-17 @ 15:14:15
URL: http://studiomannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback