Rugbylandskamp

Då har jag varit på min första rugbylandskamp. Jag såg en liten oansenlig skylt när jag var ute och körde strax efter lunch idag. På skylten stod det "Rugbylandskamp Sverige-Danmark kl 14.00 lördag 5/11 Norrvalla IP". Jag tittade på klockan...13.45. Eftersom jag då bara var ca 10 minuter från Norrvalla IP så körde jag dit.

Jag är väl ingen större Rugbyfantast, men det var trevligt. Sverige ledde med 13-9 i halvtid och det resultatet stod sig sedan under hela andra halvleks ordinarie speltid, men på övertid lyckades så Danmark göra ett försök och gick upp till ledning med 14-13. Då trodde alla att matchen var avgjord, men Sverige ville annat. Svenskarna hann med ett anfall till och fick en straff. Den sattes säkert, från ganska långt håll, av Sveriges för dagen bäste spelare Thomas Arvidsson. Matchen slutade därmed med svensk vinst 16-14.

Övrigt att notera från Norrvalla IP:

- Det serverades fantastiskt goda nygrillade karrékotletter i pitabröd med hemgjord salsa.
- Kaffet kostade 5:-. Inte riktigt det prisläge jag är van vid från Malmö Stadion...
- Jag träffade en gammal lumparpolare som jag inte sett sedan vi muckade. Kul!

Kommentarer
Postat av: Johnnyagathe

Lively, fresh and designer work - really like the natural themes, and the website is cool! Worth a visit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback