Vinterfotboll

Allsvenskan är slut och MFF lyckades som bekant först missa Champions League, för att därefter även åka ur UEFA-cupen och slutligen fullbordades misslyckandet genom en femteplats i Allsvenskan och därmed en missad Royal League plats. Hur ska jag klara mig utan fotboll hela vintern? Svaret är att det behöver jag så klart inte! Det blir Premier League och Champions League, samt även en och annan match från Serie A och La Liga. Jag vet inte riktigt om min sambo har insett det, men egentligen så ser jag dubbelt så många fotbollsmatcher under vinterhalvåret....

I går fick det bli UEFA-cupen och Bröndby mot Maccabi Petach-Tikva (Israel). Bröndbys första halvlek var riktigt usel, men det blev bättre efter paus och till slut stod Bröndby som segrare med 2-0 efter bl a ett mål av Marcus Lantz. Bröndbys andre svensk, Johan Elmander, var inte alls bra. Jag vet inte om snacket om Bayern München stigit honom åt huvudet eller om det bara var en dålig dag på jobbet. Bra var det i alla fall inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback