Turkisk afton

Hela dagen igår gick jag och inbillade mig att jag var i Malmö, men det visade sig under kvällen att det var fel. Jag hade hamnat i Turkiet! Malmö Stadion invaderades av turkar. Jag stod och jobbade vid insläppet till Södra läktaren och 95 % av alla vi släppte in vid vårt insläpp var av turkisk härkomst. De kom från Turkiet, hela Sverige och dessutom otroligt många från Danmark, så igår blev det en härlig blandning av svenska, danska och engelska. Den egentliga lagtillhörigheten verkade inte heller vara särskilt intressant utan jag tror att många såg det som en landskamp mellan Sverige och Turkiet, åtminstone om man ska döma av antalet lanslags-, Fenerbache- och Galatasaraytröjor.

Matchen då? Tja, efter att Jesper Bech och Daniel Andersson krockat med varandra och Besiktas fått göra 0-1, så var matchen över. De var bättre på precis allt och MFF hade inget att sätta emot. Tyvärr är det bara att konstatera att det blivit en misslyckad säsong. Hela föreningen får bryta ihop och komma igen.

Till sist....ryktet om svensk klubbfotbolls död visade sig trots allt vara aningen överdrivet. Grattis HBK! Mycket starkt att lyckas vända på steken nere i Portugal. 

Kommentarer
Postat av: Ond Bengalbrännare

Varför släppte ni in svinen?
Borde hänvisat dom till sin sektion!

2005-09-30 @ 13:21:06
Postat av: Micke

Sektion T, V, U, X var avdelade till bortasupporters. Att det fanns mängder av turkiska fans på andra sektioner beror helt enkelt på att de köpt biljetter dit via ticnet etc. Så länge inte polisen, eller annan säkerhetsansvarig anser nåt annat så släpps alltid folk in på den sektion de har biljett till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback