1-1 med mersmak

Då var premiären avklarad och som helhet såg det lovande ut. Det var länge sedan jag såg MFF ha ett sådant kraftigt spelövertag. Per Welinder skriver på Himmelriket, angående MFF-dominansen, att "Som exempel kan man lyfta fram att i halvtid var det 15 personer som jobbade med att laga planen. 3 tog sig an Malmös sida, 2 fixade mittcirkeln och resterade 10 jobbade på Häckens planhalva." Eftersom jag var en av dem som var inne på plan och stampade, så kan jag bekräfta att det stämmer till 100%. Det var en enorm skillnad i slitage på de två planhalvorna. Jag tror bestämt att jag anar konturerna av något som på senare tid lyst med sin frånvaro...en fungerande och tydlig spelidé! Oh vad jag hoppas att jag har rätt för då blir det här en riktigt trevlig säsong.

Matchens plus: Det går till Ulrich Vincentz. Vilken bollkontroll! Framförallt hans första halvlek var magnifik.

Matchens minus: Solklart till de personer (3-4 st) i klacken, som stod och räckte sina fula långfingrar åt spelarna när de efter matchen kom fram och tackade för stödet. Jag kommer aldrig att kunna förstå hur någon kan kalla sig supporter och bete sig på det sättet. IQ-badboll, IQ-fiskmås eller nej förresten nu var jag dum mot fågelsläktet. En fiskmås skulle aldrig bete sig så mot någon han påstår sig älska....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback