Nyförvärv

Trodde du att jag lagt av med bloggandet bara för att jag slutat som publikvärd? Då trodde du fel.... ;-)   Jag har bara haft en liten välbehövlig paus från cyberspace.

Nyförvärven har börjat trilla in trots att fönstret inte är öppet och i alla fall Jimmy Dixon känns som ett klockrent tillskott till truppen. Vad gäller Ola Toivonen (lär vara helt klar enligt initierade källor...) är jag lite mer kluven. Jag har i och för sig inte sett honom i mer än 3-4 matcher, men då var jag inte jätteimponerad. Potentialen finns nog trots allt där, så jag ska inte såga honom än....

Sami Hyypiä då? Den som hittade på det har nog fått sig ett rejält skratt :-)   ....och visst är det kul när det händer något!


Kommentarer
Postat av: Jelena

Jag tror Toivonen har potential. Men det finns mycket kvar att jobba på där, han är knappast färdigutvecklad som spelare.

Postat av: Christian Dahlqvist

Tänk om det vore sant. Hehehe. Då hade det gynnat MFF och Dixon.För jag har inget hopp om denne Daniel Theorin. Den som skrev om Sami Hypää att han var på väg. Borde skämmas att ljuga på detta sätt.
Framförallt behöver MFF en landslags mittback och en högermittfältare. Typ Luton Shelton som var fruktad. Om inte lite bättre. Nu har MFF fått 100 miljoner. Varför inte satsa på dom här två spelare till. Och skicka i väg gööööööökeeeen.Sören Åkeby ta dig i kragen och leta. Dixon behöver hjälp samt Jonathan Johansson.

2007-02-22 @ 19:24:01
Postat av: Christian Dahlqvist

Ingenting har hänt! Skandal i MFF... Litmanen hit och dit.MFF priorterar hellre skadade spelare och betalar dom rejält för att inte spela. litmanen är ett skämt som utnyttjar klubben på pengar. Har inte Hasse Borg kostat MFF skjortan med hans intriger.Nog fortsätter dom om tjafset den dyre Litmanens show.Aj ajaj jag är skadad ge mig pengar för jag spelar inte med er MFF.Hur fan kan man vara så patetisk att satsa på skadade spelare...Ut och leta efter landslags spelare sälj Raul "Gööööööken", Theorin, Anders Andersson,Litmanen samt låna ut Marcus pode. detta äer nerfallet för klubben. Hasse är färdig som sports chef och dyr.605 miljoner.Avpunkterad IMG affär 600 miljoner samt hans skatte fiffel samt Litmanen.Lämna klubben Litmanen och satsa på annan rutinerad och snabbare och inte skada spelare.Det blir inget SM Guld till MFF. Det borde ni själva förstå. Trött på allt detta tjafs på Litmanen. Han är en clown som passar på Tivoli......Mycket besviken på hela MFF ledningen Vaaaaaaakna......

2007-03-14 @ 09:11:01
Postat av: Micke

Men Christian varför så bitter...? Klubben prioriterar knappast skadade spelare. Litmanens "star quality" och fantastiska fotbollskunskaper gör att jag aldrig kan hävda att den värvningen var fel. Fotboll är underhållning och enbart den lilla glimt vi fått av Litmanen hittills gör att den värvningen är hemma i min bok.

Dessutom får du inte tro allt du läser i tidningarna! Det kostade inte MFF 600 miljoner att säga upp dealen med IMG. Detta antagande förutsätter att MFF inte kan dra in en enda krona i sponsorsintäkter på egen hand.

2007-03-20 @ 16:48:30
URL: http://pv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback