Svenskarna - dag 4

  • TVÅ OS-GULD I SPRINTSTAFETT... och redan är min profetia om två svenska längdskidmedaljer hemma! Dessutom finns det riktigt fina medaljchanser kvar i skidspåren. Främst i de individuella sprintloppen, men efter Anders Södergrens fina Skiathlon har jag även vissa förhoppningar om att han kan vara med och kriga om en medalj på Femmilen.
  • Det blev storstryk för curlingdamerna mot Norge. Det hade jag inte väntat mig. Än så länge finns det dock gott om tid att reparera den skadan i kampen om semifinalplatserna.
  • För Peja Lindholm och hans curling-lag ser det väldigt bra ut, efter dagens seger mot favorittippade Kanada. Med tre raka segrar ska det mycket till om killarna ska missa semifinal.
  • Mattias Nilsson gladde med en åttonde plats på skidkyttarnas 10 km. Björn Ferrys 14:e plats får också betraktas som godkänt, men vad pysslade Carl Johan Bergman med? Han slutade på en 55:e plats trots felfritt skytte. Tydligen åkte Bergman med en lättare infektion i kroppen Den fjärde svensken, David Ekholm, slutade på en för honom ganska normal placering (39:a).
  • Damlaget i ishockey blev som väntat utklassade av Kanada.
  • Kombination alpint herrar: Larsson 11:a och Brolenius 18:e. Inte mycket att säga om. Våra slalomåkare deltog i kombinationen mest för att få testa OS-backarna inför deras huvudgren.

  • ÄNTLIGEN! Efter 12 års väntan kom det så inte bara ett, utan två OS-guld till Sverige. Två medaljer till varje dag under resten av OS och jag är mer än nöjd...  ;-)




     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback