Svenskarna - dag 5

  • BRONS för Anja! Störtloppet är den alpina skidåkningens Formel 1 och jag tror att Anja är nästan lika glad för ett brons i denna gren som för ett guld i Slalom eller Storslalom. Övriga svenskor på plats 17-22, något sämre än väntat. Framförallt Nike Bent hade jag hoppats lite mer på. Jag passade förresten på att ta lunch på O'Learys (Malmö) i samband med störtloppet. Det var inte bara jag som hade den tanken. Stället var helt smockfullt. Vilket idrottsintresse det finns i Sverige. Härligt!
  • Puckelpist Herrar. Här gick två av de tre svenskarna till final. Jesper Björnlunds femte plats var sensationellt bra. Han har sedan tidigare en sjunde plats som bäst i världscupen. Den så skadedrabbade Fredrik Fortkord får vara nöjd med att trots alla problem ha tagit sig till final (16:e plats i finalen).
  • Curlingdamerna vann dagens match, medan herrarna förlorade. Båda lagen ligger bra till och det ser fortfarande bra ut vad gäller avancemang till semifinal.
  • Det blev en säker seger för Tre Kronor i första OS-matchen. Skönt att storstjärnorna Alfredsson och Sundin båda fick göra mål direkt.
Medalj för andra dagen i rad! Vilken härlig trend. Ska det hålla i sig imorgon så står hoppet nog till Anna Carin Olofsson. Åkfarten visade hon att hon hade i Distansloppet. Den stora frågan är hur det är med nerverna. Kan hon hålla dem i styr finns det ganska goda möjligheter till ett toppresultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback