Svenskarna - dag 8

  • En nattsvart dag i Skidskyttet. Olofsson tappade till en 14:e plats och Nilsson föll till en 20:e. Det är bara till att bryta ihop och komma igen.
  • Fjärdeplatser är inte kul, men de svenska stafettdamerna ska verkligen ha all heder av sin insats på dagens 4x5 km.
  • Nytt BRONS för Anja (kombinationen) och sällan har jag sett en mer besviken OS-medaljör. Stabil insats av övriga svenskor (8 Lindell-Vikarby, 12 Hargin och 14 Bent).
  • Lag Norberg är så gott som klara för curlingsemi efter ytterligare en seger.
  • Erik Zachrisson diskades på herrarnas 1000 meter skridsko.
  • För Tre Kronor blev det en enkel seger mot Lettland. Jag tyckte att Foppa såg helt okej ut med tanke på att han inte spelat match på länge. Vi får hålla tummarna för att hans sargade ljumskar håller turneringen ut.
...och medaljvågen bara fortsätter! Ett brons i kombinationen var inte vad Anja hade hoppats på, men det kommer fler chanser. Sjäv tror jag mest på Storslalomen. Det blir minst en medalj till för Pärson, annars skulle jag bli mycket överraskad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback