Svenskarna - dag 9

  • Dagen började lysande med ett BRONS för de svenska längdherrarna på 4x10 km. En strålande insats som innebär att Sverige nu har tre medaljer i längdskidåkning, vilket jag inför OS hade som utfall om i stort sett allt skulle gå vår väg. Bra utdelning i skidspåret alltså och tävlingarna är inte över än....
  • De svenska curlingherrarna lyckades inte alls leva upp till mina förväntningar. Jag trodde definitivt att såväl herrar som damer skulle vara kvar i turneringen till slutspelet, men i och med förlusten mot Tyskland så är Lag Peja utslaget. Nu får vi sätta vårt hopp till damerna som sett väldigt stabila ut hittills och är klara för avancemang.
  • Tre Kronor tog sin andra raka seger. 2-1 mot USA och slutspelsplatsen är definitivt klar.

  • Imorgon håller jag alla tummar jag har för Fredrik Nyberg. Är det någon jag unnar en medalj i ett stort mästerskap så är det genomtrevlige Nyberg.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback