Svenskarnas första dag

  • Det började med skidskytte för svensk del i detta OS. De svenska herrarnas lilla medaljchans finns i stafetten, men jag hade nog hoppats att någon av Ferry eller Bergman skulle kunna placera sig bland de 10-15 bästa. Nu slutade det med att Bergman blev bäste svensk på 23:e plats, vilket får anses vara sämre än väntat.
  • Damlaget i ishockey slog programenligt Ryssland och det ser ut som om det blir en kamp mellan Sverige och Finland om bronset precis som väntat, men.....damhockey är, likt damfotboll, inte min grej. Tempot är för dåligt och passningarna håller för låg kvalitet för att jag, som åskådare, ska kunna njuta av spelet.
  • En 12:e plats för Johan Röjler. Det var väl egentligen bara Johan själv som trodde at han möjligen skulle kunna blanda sig i medaljstriden. 12:e platsen var ungefär vad jag väntat mig. Kanske ett par placeringar sämre.
  • Sara Kjellin fyra i Puckelpist. Det är där någonstans hennes högsta kapacitet ligger. Tyvärr var det tre andra tjejer som var bättre idag. Klart godkänt för Sara!
Första dagen känns väl så där. Fjärdeplatser är aldrig kul och skidskytte och skridsko bjöd inte på några positiva överraskningar utan snarare tvärtom. Det hade varit skönt med en bra svensk start i ett OS för en gångs skull....


Kommentarer
Postat av: Abdirahmangrete

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

Postat av: Abdirahmangrete

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-03-18 @ 11:19:42
URL: http://abdirahmangrete.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback