Tempo och mannen med rösten

Vilket sömnpiller! Det såg ut som om samtliga svenskar åkt på en rejäl maginfluensa inför gårdagens match mot Saudiarabien. Det var tempofattigt, segt och oinspirerat. I min bok var det absolut ingen av svenskarna som visade att de vill med till Tyskland i sommar.

Det fanns bara en som imponerade på mig på stadion i går och det var hejarklacksledaren. Fullt ös i PA-systemet matchen igenom. Absolut bäst var hans saudiska version av Queen-klassikern "We will rock you". Briljant! :-)

Skönt att det är så mycket fotboll på TV nu för tiden så att jag slapp somna med Saudiarabien-Sverige på näthinnan. Chievo-Juventus hade, framförallt i början av matchen, precis allt det som landskampen i Saudiarabien saknade. Det var två lag med vilja, speed och kunnande. Tyvärr verkar det dock ha gått troll i målgörandet för Zlatan. I och för sig har jag aldrig sett honom som en stor målskytt, men lite fler mål borde han kunna göra som forward i Juve. Han verkar lite spänd i de avgörande lägena framför mål och de uteblivna målen har nog satt sig lite i huvudet på Zlatan.

Kommentarer
Postat av: Eldaremine

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback