Hässleholmsanknytningen som försvann

På ett par veckor försvann den lilla anknytningen till min gamla hemstad Hässleholm från Malmö FF. Först var det min gamla gympalärare Bosse Nilsson* som försvann till Helsingborg och igår kom beskedet att Jon Jönsson försvinner till Elfsborg. Här hittar du Borås Tidnings artikel om övergången.


* Som kuriosa kan jag nämna att jag under min gymnasietid praktiserade som gymnastiklärare under tre veckor hos Bosse och hans kollega Affe Jönsson. Vid ett tillfälle blev jag ombedd att åka ner till stan och köpa wienerbröd. Gissa om jag var lite skakis när jag satte mig i Bosses nästan helt nya SAAB 9000 med mitt nytagna körkort i fickan. Som tur var gick dock allt bra och Bosse fick tillbaka sin bil i samma skick som när han lämnade den. För övrigt var Bosse Nilsson en väldigt tuff gymnastiklärare och inte alltid jättepopulär bland eleverna. Det ska dock påpekas att detta inte hade något med hans personlighet att göra. Bosse är en väldigt sympatisk och trevlig man. Det var hans lektioner som inte uppskattades av alla. Medan kollegan Affe så gott som alltid lät oss utöva någon form av bollspel så var det bara en sak som intresserade Bosse....långdistanslöpning! Det var alltid till att ut i skogen och springa. En del misstänkte att det var för att Herr Nilsson var lite lat och då kunde passa på att ta en fika medan vi var ute och sprang.... ;-)    Oavsett vilket, så lycka till i framtiden Bosse!

Kommentarer
Postat av: Cathis

Mitt hjärta hoppade ju också upp i halsgropen när jag fick veta att du kört den bilen ner till "stan". Tur att jag inget visste!
Cathis

2006-07-12 @ 17:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback