VM-resa, boende och ny biljettutlottning

Nu har jag och mitt VM-ressällskap Anders förberett det mesta inför sommarens VM-resa. Vi kommer att köra bil och vi åker via Öresundsbron för att sedan fortsätta genom Danmark till Rödby, där vi tar färjan till Puttgarden i norra Tyskland. Sedan väntar cirka 50 mil på tyska autobahn innan vi är framme i Bochum där vi kommer at bo. Matchen mot Trinidad spelas i Dortmund, men vi insåg ganska snabbt att det var nästan omöjligt att hitta boende i Dortmund och de få rum som inte redan var bokade, var hutlöst dyra. Vi valde därför ett Gaststätte nära tågstationen i Bochum. Det tar ca 10 minuter med tåg till Dortmund och det är bra turtäthet, så det känns som om vi har hittat ett bra alternativ.

Det kan dessutom bli så att det dyker upp fler matchbiljetter under mars. Precis som väntat så var det ett antal biljetter som inte betalades i tid och som därmed kommer att lottas ut bland övriga sökanden i en andra utlottningsrunda. Biljetter til Englandsmatchen kan vi glömma. Att just vi skulle få fyra av de 72 biljetter som nu lottas ut är väl ungefär lika sannolikt som att någon skulle komma fram till mig på gatan och ge mig en biljett.... Däremot så har jag även en egen ansökan inne till matchen mot Paraguay och till den kommer 418 biljetter att lottas ut i andra rundan, så där finns det i alla fall en liten liten chans. Skulle det bli så får jag väl dumpa Anders nånstans på Autobahn utanför Berlin, så får han lifta den sista biten hem till Sverige! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback