Att hata eller inte hata...

Då är det dags för årets första Skånederby och som så ofta förr så diskuteras det hat i samband med matchen. Det är många på båda sidor som säger sig hata respektive derbymotståndare. Jag förstår det inte. Jag kommer aldrig att kunna känna riktigt hat mot ett annat fotbollslag. Hat är för mig en känsla som jag sparar åt pedofiler, massmördare och våldtäktsmän. 

Eftersom jag bor i Helsingborg så händer det att jag går på Olympia och jag håller alltid på bortalaget och visst ser jag hellre att nåt annat lag än HIF vinner Allsvenskan och det finns ingen skönare seger än en seger mot Helsingborg, men jag hatar inte HIF. Den känslan är för mig besparad åt betydligt allvarligare saker än fotboll.


För övrigt....så finns det en text från Sveriges finaste supporterförening, MFF Support Hbg, på
Himmelriket. Texten är skriven av min styrelsekollega (Micke G), tillika ordförande, i nämnda förening.

....vinner Malmö derbyt ikväll. MFF har faktiskt haft ganska lätt för HIF de senaste åren.

....så är det idag exakt en månad kvar tills dess att jag och Anders tar bilen mot Dortmund och fotbolls-VM. Det ska bli ganska roligt.... ;-)

.... väntar vi fortfarande på PPV-avtalet. Vill du göra något för att försöka påverka, inte för att jag personligen tror att det hjälper särskilt mycket, så skriv på här.


Kommentarer
Postat av: Maccan

Håller med dig i ditt resonemang om hat. Jag däremot hatar INTE HIF. Om man ska kalla det hat eller rättare sagt "älskar att se dem förlora" så riktar jag det hellre mot lagen från Stockholm. Om inte Malmö vinner allsvenskan så ser jag hellre att Helsingborg gör det än ett lag från Stockholm. Så länge Skåne är bäst är jag nöjd. Och ändå är jag sann MFF till 110%. Tokigt tycker en del, patriotiskt mot Skåne tycker jag.
Sen dessa bråkstakar... Jag gick förbi ett gäng (HIFáre) som blivigt uppradade av Polisen strax innan Möllan. Alltså det var inte många som var gamla nog att köpa folkbärs... Patetiskt och onödigt att skösa på våra statliga resurser. Skulle det inte vara bättre om polisen kunde vara ute och ta de riktiga bovarna? Så ge fan i att bråka barn och ta hand om varann och värna om vårt landskap istället ;-)

2006-05-10 @ 18:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback