Jari + Emil = Derbyseger

Det måste ha varit en av årets bästa allsvenska matcher som igår spelades på Malmö Stadion. En match som kom att avgöras av den större individuella skickligheten hos ett par av Malmös spelare: Emil Hallfredsson och Jari Litmanen.

Emil Hallfredsson stod för en av de bästa debuter jag någonsin sett i Malmö FF, kanske den allra bästa. Emil visade upp en härlig speed kombinerad med bra bollkontroll och en underbar precision i sina inspel och han var delaktig i både 2-1 och 3-1.

Jari Litmanen! Vad säger man? Det är en ynnest att få se denna fotbollskonstnär i Malmö FF. Han spelar i ett annat universum. Vilka passningar och som han läser spelet. Det verkar alltid som om Jari står där bollen kommer. Jari Litmanen kommer säkert inte att spela alla MFFs matcher i år, men enbart det jag fick njuta av igår gör att jag tycker att värvningen var bra. Det är de stora spelarna man vill se och Jari Litmanen är definitivt en av Nordens största genom tiderna!

Jag måste även nämna Daniel Andersson. I sin blott andra match från start som mittback så går han in och gör en toppmatch, i stort sett helt utan fel. Jag tror och hoppas att Daniel finns med i den VM-trupp som presenteras i eftermiddag. Det är han värd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback