Förlust även mot AIK

Det blev ingen snygg avslutning av MFF och plats sju som slutsummering av årets Allsvenska är definitivt underkänt. Ska Malmö kunna bli ett topplag nästa år krävs det, som jag ser det, en hel del förändringar i spelartruppen. Det finns många i dagens trupp som har sett sina bästa dagar, eller aldrig kommer att bli tillräckligt bra för att spela regelbundet i ett lag med allsvenska toppambitioner. Dessa är:

Anders Andersson (för trög (saknar den rätta viljan?)   )
Yksel Osmanovski (saknar tempo)
Olof Persson (för långsam)
Marcus Pode (för tunn och feg)
Gabriel (totalt förvirrad emellanåt)
Niklas Skoog (tror inte att han kommer tillbaka i samma klass)
Edward Ofere (kommer aldrig att nå upp i tillräcklig klass)

Dessutom är jag tveksam till/har sett för lite av
Jocke Nilsson (det vill inte lossna riktigt och jag ser inte den enorma talang som en del andra gör)
Jari Litmanen (enbart tveksam p g a alla skador)
Labinot Harbuzi (talangen finns, men kommer han nånsin att få fram den...?)
Johan Nilsson Guiomar


Kvar vill jag definitivt ha:
Jonas Sandqvist (lite mer rutin så blir han riktigt bra!)
Håkan Svensson (bra back-up)
Daniel Andersson (som defensiv mittfältare)
Christian Järdler (får han bara vara frisk tror jag att det kan bli bra)
Jon Inge Höiland (användbar både som ytterback och mittback)
Ulrich Vinzents (riktigt bra i sina bästa stunder)
Jonatan Johansson (fantastisk avslutare)
Junior (ska bara övertalas att släppa bollen i rätt lägen)
Anes Mravac (Mycket lovande)
Behrang Safari (ge honom ett år till så...)
Emil Hallfredsson (riktigt vass under säsongsavslutningen)


...och slutligen vill jag be om ett betydligt skadefriare 2007!



 


Kommentarer
Postat av: Birgerveronica

Very nice site. Well laid out.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback