Fotbollsvåndor

Det har inte varit lätt att vara fotbollsidioten Micke Blomberg de senaste veckorna. Båda mina två stora favoritlag, Malmö FF och Tottenham Hotspur, har hackat betänkligt. För MFF gäller det nu att i första hand försöka återupprätta lite förlorad heder. Som hjälp och sporre till spelarna att åstadkomma detta har det ropats på allmän samling till dagens (söndag) träning. Jag hoppas verkligen att detta har hörsammats och att riktigt många tagit sig till Malmö stadion och visar att vi står bakom laget. "I med- och motgång tillsammans, vi lämnar aldrig vårt lag...." Nu är det dags att visa att vi menar vad vi sjunger!*

För Tottenhams del blev det i alla fall avancemang i UEFA-cupen i veckan, men laget ligger riktigt risigt till i ligan efter en usel start av årets säsong. Martin Jol sitter nog ganska löst och skulle det bli förlust mot Portsmouth idag så tror jag att han ryker.


* Själv har jag tyvärr ingen möjlighet att ta mig de sju milen (enkel resa...) till Malmö för träningen idag, men litar på att ni som tagit er dit gjort ett fantastiskt jobb.

Kommentarer
Postat av: Gustav (Gooze)

En själsfrände! Tottenham och MFF är givetvis lagen som gäller! Själv tror jag dock att Jol sitter lite säkrare än så... Han är ändå killen som förde Spurs till sin bästa ligaplacering någonsin.

Trevligt i alla fall! Här blir det ju ännu en en blogg att besöka så ofta som möjligt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback