Visst blev det som jag skrev....

....en relativt enkel och säker seger för MFF mot GAIS, men med några dagars perspektiv på matchen är det inte spelet eller segern som sitter kvar i skallen på mig, utan en viss ramsa...

Jag hörde redan i halvtid, från min plats mitt framför klacken på innerplan, hur det på en liten sektion uppe på sittplats övades på något och jag kände direkt att det där är klockrent! Så när grabbarna drog igång i början av andra halvlek gjorde jag mitt bästa för att hjälpa till att få igång ramsan och vilket tryck det slutligen blev vet ju alla (hm nå ja...) ni som var där så tack Solérs, Kindgren och ni andra bakom sången för en härlig fotbolls- och sångupplevelse!

"Vi är Malmö från gamla tider
Vi är Malmö från nya dár
Vi är Malmö, med fler meriter
än vad alla andra har"

och
Här hittar du den nya ramsan i ljud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback