Tung förlust

Det var med en märklig känsla jag lämnade Olympia igår. Dels var jag faktiskt lite glad efter att under den första halvleken fått se den bästa fotboll MFF presterat på väldigt länge, bara för att återigen se MFF tappa i andra. Jag är inte mannen att svara på vad det beror på, men MFF har haft märkligt svårt att försvara en ledning under den här säsongen.

Sedan till de riktigt tråkiga delarna. Bengaler, kastade föremål och bråk. Ska det verkligen behöva vara förenat med stor fara för kroppsskada att gå på en fotbollsmatch. Ska föräldrar inte våga ta med sina barn på fotboll? Igår antändes en flagga av en bengal. Som tur var släcktes flaggan ganska snabbt, men vad händer nästa gång, när det inte är en flagga som antändes, utan någons kläder, eller hår? Ska det verkligen krävas att någon skadas allvarligt för att otyget ska upphöra? Om det nu inte hade varit nog med detta så träffades en publikvärd av ett mynt i huvudet och dessutom var det så klart bråk innan matchen.

Ett tecken på att de allra flesta är väldigt trötta på bengalerna är att det igår uppstod bråk när uppretade åskådare attackerade en av bengalbrännarna. Jag är ingen förespråkare av våld, men kan inte ni som håller på med pyrotekniken ta detta som en fingervisning av vad den stora majoriteten tycker om det ni håller på med och är trötta på att komma hem med rök- och brandskadade kläder, irriterade luftrör och en delvis förstörd upplevelse? Vad åstadkom ni igår? Jo, det kan jag berätta för er. Folk med astmabesvär tvingades lämna läktaren och åka hem. Sikten förstördes under långa stunder för en stor mängd åskådare på ståplats. Stämningen dog dessutom totalt i klacken, p g a den irritation ni skapade. Härlig stämningshöjare, eller hur....?

Det är inte bara jag som är innerligt trött på vissa elements uppträdande. Följande är utdrag ur forumet på
Himmelriket:


"iff-iff" skriver:
Jublade faktiskt i bilen på vägen hem över resultatet. Tyvärr fick jag lämna arenan i början av andra pga idioterna med bengaler, tydligen ska man behöva be om ursäkt för att man inte klarar av röken och får stora problem att andas. Hade fullständig panik när dom satte igång. Tack och lov kom jag ut ganska snabbt men nu är jag så trött på skiten att det inte blir MFF, åtminstone inte i år. Känns inte som att jag varken vill eller vågar längre vilket är tragiskt. Hatar att låta idioter vinna men tyvärr...

Nu vet ni också varför jag jublade över förlusten, blir liksom lite enklare att hålla sig borta. Kan tillägga att det är första gången på 24 år jag håller mig borta från MFF.

"N.e.m"

Jag stod precis bakom bengalkillarna på vänstra sidan från klackens håll. Ingen gav sig på dem medan de brände vad jag såg. Min enda tanke vara att bränn nu upp skiten snabbt så man kan se något av matchen och få igång sången igen. Stämningen dog ju totalt.

Däremot var det på slutet en av killarna som satte fyr på en flagga utan han visste om det. Ifall inte jag och andra ropat till honom att släcka den hade det kunnat sluta jävligt illa. Lugnt om man låter brännarna vara ifred, jo tjena.

"mangs"
Sitter fortfarande och kokar från gårdagen. Dels för att MFF helt tappade initiativet i 2a halvlek och dels för de små glyttar i im04 som brände av bengaler. Det var NI som dödade stämningen totalt vilket fick till följd att folk slutade sjunga. Det som skulle blivit en folkfest blev istället misär. jag hoppas att mina bilder tillsammans med andra kan se till att ni portas från det vi kallar fotboll och är en sport som ni uppenbarligen inte bryr er ett skit om. NI har byggt upp en aggresion i klacken och risken är att nästa gång kommer det urarta ännu mer.

Ni som försvarar bengalbrännarna kan ju förklara på vilket sätt det höjer stämningen, ta gärna igår som exempel? Några fjortisar sabbar ca5-10 minuter av matchen för alla och resten av matchen för några som inte klarar av röken. Ett antal människor som fick sina kläder förstörda.

 


 

"M79"

stod mitt i de gänget som hade bengaler, blev en rätt irriterad stämning direkt vilket var mindre kul. Hoppas dom får ta bötterna själva.


 

"Listerlandet - en del av Skåne"

Tråkigt att höra att det var pyroteknik i klacken igen. Sprutande eldar och sådant hör hemma i Bandy. Vill man se det kan man gå och se Percy leka sin hondans isdans.

Bengaler har inget med fotboll att göra. Den "stämning" som skapas är inte positiv.


 

"Jakop"
Eldarna har aldrig någonsin höjt stämningen. Givetvis ska man inte attackera någon medan denne bränner, men det vore så mycket bättre om brännarna bara skaffa nån annan hobby. De enda som går igång på de är väl kompisklubben där det stelnar till lite i byxan.

 


"farmors hus"

Nästa gång ni tycker att Er granne har en alltför högljudd fest; skicka in ett gäng coola kids med bengaler. Dödar festen direkt...


 

"Zoné"
Jag tänker iaf gnälla på klacken! Jag var där, jag skrek, men killen bredvid mig tänkte mest på hamburgaren han skulle äta på mcdonalds centersyd! Töserna framför mig som gemförde smink och dessa jävla pajaser som tycker det är skitcoolt med XL tomtebloss som desutom håller motstådarnas färg, skymmer sikten från bakomvarande, utsöndrar en ÄCKLIG jävla dofft(rök) och skvätter och har sig! SLUTA UPP MED TRAMSET OCH SJUNG FÖR FAN! Klacken tappade i andra, bengalerna DÖDADE oss!!

 


"Kørv"
Bort med dessa coola grabbar med luvtröjjor som täcker ansiktet! Bort med dom, dom har inte där att göra

 


"Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink"
Vilka jävla idioter det finns i MFF-klacken. Ja, ja talar givetvis om rötäggen med bengalerna. Småungar ,snart i målbrottet, som vill visa sig coola och farliga. Fullkomligt idiotiskt, man skäms som en hund över att bära samma kläder som detta pack. Inte nog med att det kommer ge MFF saftiga böter, att det förstörde 5 minuter av sikt för samtliga åskådare på norra läktarn, samt gjorde klacken ofokuserad för resten av matchen. Det kunde slutat så jävla illa. En flagga började brinna, att den lyckades släckas är ett mirakel, men likfan, en flagga började brinna. Och det var bara en hårsmån från en tragedi. Så jävla trångt som det var på den läktaren...

Till småglinen: Ni är inte ett dugg häftiga. Vi hatar er. Ni är lika små och patetiska som era hårlösa penisar om ni nu har några. Hoppas så in i helvete att ni åker fast. Inget lördagsgodis det närmaste åren om era mödrar får reda på det här. Fy fan.


Visst ja. Det spelades en match också. Förlust. Fan.

UT MED PACKET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback