MFF-igheter

Så här mitt i veckan tänkte jag passa på att presentera lite roliga och intressanta nyheter med varierande grad av MFF-anknytning. Håll till godo!

- Markus Rosenberg gjorde i söndags mål för sitt Werder Bremen och förutom målet fick han lysande kritik av den ansedda tyska fotbollstidningen Kicker. Med betyget 1,5 (Kicker använder en omvänd betygsskala) tog han plats i
veckans_lag.

- Följande intressanta information fanns att läsa på en hemsida tidigare i veckan: "Former Morocco Olympic team member Bouabid Bouden signed a two-year contract on Tuesday with Swedish club FF Malmo. The 25-year-old player has also played for Moroccan club Moghreb Tetouan, Al-Ahly of the United Arab Emirates, FAR Rabat, French club RC Lens and Denmark's OB." Vid en närmare undersökning visade sig det här så klart vara en rejäl groda. Faktan kom från en sida där någon beskrev hur han köpt Bouden till sitt lag i ett managerspel....

- Från och med i kväll lär MFF inte längre ge namn åt ett damlag i fotboll. Den sedan tidigare självständiga damfotbollsföreningen ska ikväll ta beslut om ett namnbyte. Ni som känner mig vet att jag inte är någon större fan av damfotboll och för min del känns det som ett logiskt steg att damerna nu står på absolut helt egna ben. För deras del är jag rädd för att det på kort sikt kommer att innebära att de tappar en del MFF-publik på sina hemmamatcher och får ännu lägre publiksiffror.


Kommentarer
Postat av: Karl H.

:o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback