Dags för derby

Jag hade inför förra omgången hoppats att kunna gå till Olympia med vetskapen om att en poäng hade varit tillräckligt för fortsatt serieledning eller åtminstone en delad sådan. Efter det oavgjorda resultatet mot Hammarby är fallet inte så. Ett oavgjort resultat ikväll tycker jag fortfarande är godkänt, men det hade varit otroligt skönt med en seger.

Det ser ut som om Åkeby väljer att starta med Ofere och Höiland. Med de alternativ som finns tillgängliga tycker jag att det är korrekta val. Det ska bli kul att se vad Ofere kan uträtta när han får chansen från start. "Eddie" är en rolig fotbollsspelare att titta på. Det händer alltid något oförutsätt när han är i närheten. Ibland i positiv riktning, ibland i negativ. När det gäller Höiland känner vi hans kapacitet. Frågan är hur det är med form och ork efter det långa skadeuppehållet.

Hur går det då? Jag tror på två lag som väldigt ogärna vill förlora och att det därför blir en ganska chansfattig match. 0-0 känns inte orimligt.


Kommentarer
Postat av: Göran

Såg matchen på TV. Tur att MFF har en så reaktionssnabb fd Boisare i mål. MFF-segern var väl inte den mest rättvisa jag sett.

2007-05-15 @ 22:35:18
Postat av: Micke

Jepp Sandqvist var grym! Visst var HIF värda en kvittering i andra halvlek, men MFF kanske borde gjort ett mål till i första...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback