25 miljoner!

25 miljoner är otroligt mycket pengar för ett svenskt fotbollslag. Det är ungefär vad ett lag som GIF Sundsvall omsätter på en hel säsong. Om vi antar att MFF fått minst 8 miljoner för Junior, och att de 17 miljonerna för vidareförsäljningen av Afonso stämmer, så har Malmö FF under gårdagen dragit in just denna summa: 25 miljoner!


Hasse Borg sa i intervjuer igår att MFF inte letar ersättare eftersom klubben redan har det gott beställt på anfallssidan (Ofere, J Johansson, Skoog och Toivonen). Visst, det ser OK ut men jag har svårt att tänka mig något annat än att de nya miljonerna bränner rejält i Herr Borgs ficka. Jag tycker att det är dags att ge Kalmar ett erbjudande de inte kan tacka nej till. Bjud 15 miljoner för Santin! Då har vi Allsvenskans mest allsidige anfallare, SAMT 10 miljoner mer på banken än vad vi hade i förrgår.

Kommentarer
Postat av: erik

vi fick 12miljoner för afonso och 10 för junior,inte 17 respektive 8miljoner.

älska mff!

2008-02-02 @ 05:48:49
Postat av: Micke Blomberg

Erik,
Det är det väl egentligen ingen som vet exakt, men enligt den här artikeln från Sydsvenkan idag så rör det sig faktiskt om totalt ca 25 miljoner, även om de individuella summorna jag nämnde i så fall inte skulle vara korrekta:

http://sydsvenskan.se/sport/article298248.ece

Här nämns summorna 12 miljoner för Afonso precis som du säger, medan Junior ska ha gått lös på 13-14 miljoner....och jag vidhåller min tes! Ge Kalmar ett rejält bud och köp Santin.

Postat av: Espresso Kid

Så sant du har.

2008-02-06 @ 17:55:29
URL: http://www.metrobloggen.se/espresso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback