Han blir aldrig nåt...

"Han blir aldrig nåt". Det var den stående kommentaren från min gamla arbetskamrat Dimitri, en för övrigt väldigt sympatisk och trevlig kille, trots sitt stora hjärta för HIF och sitt nästan lika stora "MFF-hat". Det spelade ingen roll vilka fantastiska prestationer Zlatan gjorde i MFF och senare i Ajax och Juventus för det skulle i alla fall aldrig bli någon fotbollsspelare av den pågen. Nu har Dimitri långt ifrån varit ensam i sin skepsis mot Zlatan Ibrahimovic. En stor del av den svenska sportjournalistkåren har tagit varje tillfälle i akt att såga Zlatan och tyvärr ibland med klart rasistiska undertoner. Jan Majlard, känn dig extra träffad....


Med detta som bakgrund kändes det extra skönt att Zlatan igår fick det stora beviset på folkets kärlek, Jerringpriset. En stor härlig revansch, givetvis mest för Zlatan själv, men även för alla oss ute i landet som stått bakom och försvarat honom i vått och torrt. Vi hade rätt och ni hade fel. Blä blä, så det så! ;-)


Dimitri, jag vet att du innerst inne är en förnuftig man, så du har säkert ändrat uppfattning sedan sist vi talades vid för ett par år sedan. Jan Majlard, vad gäller dig hyser jag tyvärr inte samma förhoppningar, men jag läste att du i alla fall lyckades klämma ur dig ett litet "Zlatan är Zlatan" i slutet av dagens krönika i SvD. Jag vet inte hur jag ska tolka det, men jag väljer att se det positivt för du har helt rätt. Zlatan är Zlatan och kungen heter Zlatan. Folkets kärlek blev klar för alla igår och den kan "ni illvilliga" aldrig ta ifrån Z. We love you, wir lieben dich, Zlatan Ibrahimovic!

Kommentarer
Postat av: Patrickbettina

Great site, keep up the great work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback