Ingelsten och MFF

Patrik Ingelsten, jag säger bara, Patrik Ingelsten...som den mannen springer! På något vis är han för mig en symbol för varför Kalmar FF lyckats så väl.


Jag måste säga att jag är aningen imponerad av Nannes förmåga att hitta rollspelare till sitt Kalmar. Som en betraktare utifrån känns det som om Kalmar värvar till ett lagbygge, medan MFF värvar betydlig mer ostrukturerat. Jag har en känsla av att Kalmars något mer beskedliga ekonomiska muskler tvingar dem att vara noggrannare i sin scouting.


Större ekonomiska muskler ska så klart egentligen inte få stå i vägen för ett mer strukturerat spelarvärvande, men det känns som om MFFs ledning blivit aningen bekväma. Se och lär av exemplet KFF!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback